Οι εικόνες μέσα από φωτογραφίες και βίντεο το νέου γιγάντιου σε όγκο και υπερφίαλου σε συμβολισμούς κτιρίου που προορίζεται για το Ελληνικό, έδωσαν κυριολεκτικά γροθιά στο στομάχι. Κι η αισθητική αυτή γροθιά δεν αφορά βέβαια μόνον αρχιτέκτονες και άλλους εικαστικούς καλλιτέχνες, αλλά αφορά και κάθε δημοκρατικό πολίτη που σέβεται το γίγνεσθαι και την ιστορία των πόλεων.
Είχαμε εναντιωθεί από την αρχή στην ανάπτυξη των γιγάντιων κτιρίων που προορίζονταν για την ακτή στη θέση του Ελληνικού. Τώρα, οι τρεισδιάστατες εικόνες που είδαμε, επιβεβαιώνουν τους φόβους μας. Βλέποντας τους γιγάντιους όγκους του νέου καζίνο από τη θάλασσα κι από οποιοδήποτε σημείο του κέντρου της ακτής του Σαρωνικού Κόλπου, αυτοί ανταγωνίζονται εχθρικά με το μέγεθός τους τόσο τον ιερό βράχο της Ακρόπολης της Αθήνας όσο και τον λόφο του Λυκαβηττού με τον Αη Γιώργη. Επί πλέον δημιουργούν ένα συγκεκριμένο φράγμα μπρος στην ελεύθερη διέξοδο ορατότητας και αερισμού από τους γύρω ορεινούς όγκους του Λεκανοπεδίου από Υμηττό μέχρι Αιγάλεω.
Ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας που σχεδίασε τον νέο ουρανοξύστη του Ελληνικού, πρόβλεψε με κυνισμό ότι «θα προσδιορίσει τη σύγχρονη ταυτότητα της Ελλάδας για πάντα» και είπε ότι η έμπνευση προέρχεται από τις Καρυάτιδες του Ερεχθείου. Δεν αξίζει να του ασκήσει κανείς κριτική για προγονοπληξία, γιατί είναι σαφές ότι η επίκληση των Καρυατίδων γίνεται μάλλον για να καλοπιάσει αφενός τους ακροδεξιούς στην κυβέρνηση και αφετέρου για να κρύψει το θράσος του κτιρίου Καζίνο απέναντι στην Ακρόπολη και την αιωνιότητα. Η αισθητική των «πεσσών» που δείχνουν να ποδοπατούν άχαρα το έδαφός μας θα εξαγριώνουν σίγουρα κάθε μελλοντικό θεατή που θα αναζητεί με πάθος ψηλά λίγο γαλάζιο ουρανό για να ξεπεράσει με το βλέμμα τις χονδροειδείς προσπάθειες απομίμησης και την ύβρη απέναντι στην αττική γη. Ας ελπίσουμε ότι το Κεντρικό Αρχιτεκτονικό Συμβούλιο θα σταθεί εμπόδιο στην ανέγερση αυτού του εξαμβλωματικού κτιρίου.
ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ
ΥΓ:Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύτηκε μαζί με άλλα για το ίδιο θέμα στην ΑΥΓΗ 13/10/2019